Hvilke fag er der på digital konceptudvikling?
På uddannelsen digital konceptudvikling har du i løbet af de to første semestre fag med fokus på digital marketing, e-handel, konceptudvikling, data og digitalt indhold.
Læs mere om fagene herunder.
Fag på 1. semester
På første semester bliver du introduceret til de centrale områder inden for digital konceptudvikling via følgende 5 fag:
Værdiskabelse
Værdiskabelse lærer dig at udvikle digitale koncepter, der skaber værdi for virksomheder og brugere. Undervisningen fokuserer på konceptuel forbedring eller nyudvikling af virksomheders og organisationers koncepter og løsninger inden for e-handel og digital marketing.
Data I
I Data-faget lærer du at udforske og skabe det rigtige grundlag for dine digitale initiativer og koncepter. Undervisningen fokuserer på at skabe den påkrævede viden for at producere værdiskabende forbedringer af målgruppens digitale oplevelser igennem en praktisk tilgang til særligt dataindsamling og bearbejdning af den indsamlede data
Teknologiforståelse
Teknologiforståelse handler om de vigtigste tendenser inden for teknologisk udvikling, metoder og teorier, som er væsentlige at kende til i forhold til udvikling af digitale koncepter. Du skal kunne reflektere over og forstå samspillet mellem menneske, samfund, digitale medier og teknologisk udvikling for at kunne udvikle digitale koncepter på tværs af medier og platforme både lokalt og globalt.
Content marketing
I Content Marketing lærer du at skabe digitale strategier og indhold, der matcher virksomheden og målgruppen. Du vil blive klædt på til at lave digitalt indhold på både strategisk og operationelt niveau og du vil få hands-on erfaring i diverse digitale kanaler såsom SoMe, hjemmeside og nyhedsbreve. Faget klæder dig således på til at gå i dybden på næste semester med e-handel og digital marketing.
Videnskabsteori
I videnskabsteori lærer du at forstå og anvende grundlæggende videnskabelige metoder og videnskabsteoretiske retninger. Du får en forståelse af, hvordan viden skabes og formidles.
Fag på 2. semester
På andet semester bygger du oven på fagene fra første semester, så du får en mere omfattende viden om digital konceptudvikling. Semestret fokuserer og specialiserer dig i e-handel og digital marketing.
Der er på semestret følgende 4 fag:
Digital marketing
I digital marketing lærer du at udvikle og realisere marketingkoncepter for virksomheder og organisationer, som kan tiltrække, konvertere og fastholde brugere/kunder på den mest effektive måde. Værktøjerne spænder bredt og du vil blandt andet få praktisk erfaring med annoncering på Sociale Medier og Google samt lære de strategiske tanker der ligger bag.
E-handel
E-handel former din faglige profil, så du bliver kvalificeret til at udvikle koncepter indenfor e-handelsbranchen. Du får teoretisk viden og praktisk erfaring med de nyeste og vigtigste tendenser, og bliver samtidig i stand til at optimere og administrere virksomheders e-handelsløsninger, fx med henblik på bedre konvertering, øget mersalg og søgemaskineoptimering.
Data
Hvor 1. semesters datafag fokuserede på at indsamle viden og skabe de rigtige grundlag, vil faget på 2. semester fokusere på forståelse, analyse og kommunikation. Du lærer således at forså og tolke på de indsamlede data og kommunikere det på en spændende, forståelig og effektiv måde. Dermed lærer du at bruge din data aktivt til at optimere og forbedre virksomhedens digitale udbud.
Valgfag
På 2. semester skal du vælge et valgfag. Det giver dig mulighed for at dykke ned i et fagområde, så du skærper din faglige profil. Valgfagene udvikles løbende i takt med arbejdsmarkedets efterspørgsel, og kunne eksempelvis være Mobil Video eller Data Visualisering.
Du har også mulighed for selv at skabe dit eget fag og dermed specialisere dig i din interesse.